Зпоміж реформ, які обіцяли суспільству партії демократичного спрямування після Революції гідності, була і реформа виборчого законодавства. Проте це одна з небагатьох реформ, у якій за три роки не відбулося жодного поступу. «Кожна політична сила на свій лад блокує розгляд цього питання у Верховній Раді. Єдина політична сила, яка послідовно підтримує ідею голосування за відкритими списками і в дискурсі та практично відстоює необхідність такої реформи, - це фракція партії «Самопоміч» у парламенті. Всі інші уникають позиціонування з цього питання». - констатувала виконавчий директор УНЦПД Світлана Конончук на прес-конференції в інформагенції «Главком», що відбулася 4 вересня.
Світлана Конончук звернула «принципову увагу присутніх на те, що профільний комітет ВР вирішив винести одночасно усі три законопроекти в зал, що гарантує не проходження жодного з них». На її думку, це нагадує технологію, яку застосовують з метою не досягнути рішення, адже кожен з депутатів голосуватиме за якийсь з трьох законопроектів, відтак усі матимуть можливість прозвітувати, що підтримують «відкриті списки», але жоден із законопроектів очевидно не набере більшості голосів. «Завдання громадськості – добитися консолідованої позиції ВР щодо доцільності або не доцільності проведення реформи виборчої системи. Якби Рада була готова, вона могла би провести комітетські чи парламентські слухання з цього питання, обговорити ті пропозиції з реформи, які є, завдання, які має вирішити реформа, що для цього ще потрібно. Але наразі ми бачимо бар»єри з боку політичного середовища у розвитку цієї реформи», - констатувала Світлана Конончук.
Аналітик УНЦПД пояснила журналістам, які суспільні вигоди несе реформа виборчого законодавства: «Якщо буде прийнято закон 1068-2 (який відстоює громадськість, зокрема і Група з виборчого законодавства, до якої входять експерти УНЦПД), то політична палітра України зміниться. Принципова можливість, яку відкривають відкриті списки, - втрата олігархами контролю за складом ВР. Ті, хто формують виборчі списки партій, не будуть гарантовані, що їхні люди, поставлені на прохідному місці списку, зайдуть у парламент. Втрата контролю над голосуванням у тому чи іншому регіоні лякає сьогоднішніх держателів політичних акцій. Друга принципова можливість, яку відкриває виборча система з відкритими виборчими списками, - зменшення обсягів політ корупції».