Місце України на шляху до європейського законодавства для громадянського суспільства

Експерти Українського незалежного центру політичних досліджень (УНЦПД) провели круглий стіл  «Місце України на шляху до європейського законодавства для громадянського суспільства».

 

Про що говорили?

 

?Кількість ОГС у формі громадських об’єднань та благодійних організацій зі статусом неприбутковості становить близько 38 000 (але якщо включити в підрахунок організації без такого статусу, загальна кількість становитиме близько 100 000), і постійно збільшується.

?Рівень залучення громадян до діяльності організацій громадянського суспільства залишається низьким – на рівні 5%.

?Довіра до громадянського суспільства зросла в 2018 році. Близько 60% громадян довіряють волонтерським групам та 45% довіряють громадським організаціям – цей показник збільшився у порівнянні з 53% та 40% відповідно у вересні 2017 року.

?Ключові рекомендації: забезпечити належне розслідування нападів на журналістів та громадських активістів, удосконалити законодавство в частині благодійної діяльності (зокрема, негрошові лотереї, ендавменти), запровадити єдиний конкурентний механізм отримання коштів з державного та місцевих бюджетів з розробкою механізму моніторингу проведення заходів та видатків, а також прозорого та зрозумілого механізму отримання приміщень для ОГС, незалежно від їх діяльності.

 

72044950 2430338153680954 130873421650198528 o

Український незалежний центр політичних досліджень працює над проєктом “Monitoring Progress, Empowering Action” за фінансової підтримки Європейського Союзу. У межах проєкту експерти УНЦПД  досліджують зміни в громадському секторі та вносять їх до звіту "Барометр ОГС", де розглянуто 30 стандартів для громадських об'єднань та надано рекомендації щодо вдосконалення за кожним з 10 охоплених дослідженням напрямів. У звіті є найважливіші висновки та рекомендації для майбутніх реформ, які уряд та парламент можуть здійснити для поліпшення умов для громадянського суспільства в Україні.

Робота над звітом включає збір даних через онлайн-опитування, фокус-групи, інтерв'ю, кабінетні дослідження та аналіз зібраної інформації.