12.08.2020 року
Ввечері у вівторок, 11 серпня, Міністерство юстиції України повідомило про старт роботи оновленого Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань. Дані зі старого реєстру переносили починаючи із 7 серпня і за попередніми прогнозами процес мав тривати до 16 серпня, однак завершити його вдалося швидше і сьогодні оновлений ЄДР доступний для використання.
Експерти Українського незалежного центру політичних досліджень, які працювали над змінами ЄДР ще з 2015 року, уже встигли ознайомитись із новою платформою та проаналізували основні нововведення для громадських об’єднань та благодійних організацій.
Отож, серед новацій:
- Оновлений та зручний веб-інтерфейс, який не потребує встановлення окремого застосунку на ПК;
- Можливість безкоштовного пошуку відомостей за даними відокремленого підрозділу юридичної особи;
- Окремий блок для відомостей про кінцевого бенефіціарного власника;
- Розширений перелік відомостей про громадське формування, які можна отримати на платний запит (дані про установчий документ, на підставі якого діє формування, мета його діяльності та символіка, відомості про заборону діяльності, тощо);
- Розділення в окремі інформаційні блоки відомостей про керівника юрособи та членів керівних органів.
- Результати надання адміністративних послуг виділено в окрему вкладку https://usr.minjust.gov.ua/content/get-documents
Разом із тим, у новому ЄДР так і не з’явилася можливість отримувати відомості про громадські об’єднання, що здійснюють діяльність без статусу юридичної особи. Ця функція була відсутня раніше і, незважаючи на затребуваність з боку таких ГО та той факт, що відповідні дані повинні міститись та надаватись з ЄДР згідно чинного законодавства, до оновленого Реєстру її не додали.
Як повідомили у Мін’юсті, ряд позитивних нововведень, зокрема новий функціонал, чекає і на реєстраторів під час роботи з юридичними особами (в тому числі з благодійними організаціями та громадськими об’єднаннями). Серед них:
- Внесення змін до відомостей про юрособу в один етап (без проведення технічних дій);
- Електронний адресний довідник, який дозволяє обрати назви вулиць з автоматичного переліку;
- Створення нових друкованих форм документів (заява, рішення про відмову) та оновлення і стандартизація існуючих (витяг, виписка тощо);
- Внесення та зняття заборони вчинення реєстраційних дій;
- Та, звісно ж, можливість передавати інформацію (зокрема про бажання отримати ознаку неприбутковості) до ДПС.