Спрощено процедуру отримання статусу неприбутковості

З 16 липня 2016 р. відбулось суттєве спрощення процедури отримання статусу неприбутковості.

Відповідно до нових правил набуття ознаки неприбутковості, ухвалених Кабміном:

1.     Скасовано необхідність окремого візиту до податкової для подачі Реєстраційної заяви щодо отримання ознаки неприбутковості. Відповідну заяву можна подати одразу під час реєстрації організації чи установи (особисто реєстратору) чи он-лайн.

2.     Не потрібно витрачати час на подання до податкової копій установчих документів. Податковий інспектор самостійно їх завантажує із сайту Єдиного державного реєстру юридичних, фізичних осіб –підприємців та громадських формувань.

3.     Розгляд Заяви скорочено з 30 до 14 календарних днів, а обсяг форми для заповнення зменшено в чотири рази (до однієї сторінки).

4.     Чітко визначено перелік неприбуткових установ та організацій, що можуть бути внесені до Реєстру, а також перелік вимог до змісту установчих документів та підстав для включення і виключення з нього (викладені відповідно до Податкового кодексу).

5.     До 16 вересня 2016 р. податківці повинні поінформувати ті неприбуткові установи та організації, яким необхідно привести установчі документи до нових вимог Податкового кодексу.  

6. Реєстр неприбуткових організацій стає публічним і доступним для всіх на сайті ДФС.

«Позитивні зміни, за які ми боролись, спростять життя для понад 230 тисяч зареєстрованих громадських, благодійних, профспілкових, релігійних  та інших неприбуткових організацій. Нагадаю, що раніше прийняте законодавство вимагає від неприбуткових організацій привести свої статути у відповідність до Податкового кодексу до 1 січня 2017 року. Завдяки спрощенню процедури, задача збереження статусу неприбутковості значно полегшиться», - зазначає Максим Лациба, Директор Проекту USAID «Громадяни в дії».

Нові правила вступили в дію 16 липня 2016 р. з набранням чинності Порядку ведення Реєстру неприбуткових установ та організацій (затвердженого постановою Кабміну від 13.07.2016р. №440, на заміну попередньому Положенню про такий Реєстр за наказом Мінфіну від 24.01.2013р. №37).

Текст постанови оприлюднено на сайті Кабміну (http://www.kmu.gov.ua/control/uk/cardnpd?docid=249189426) та опубліковано в «Урядовому кур’єрі» від 16.07.2016 р. №132.

Звертаємо Вашу увагу, що всі неприбуткові установи та організації мають до 1 січня 2017р. переглянути і, у разі необхідності, привести свої установчі документи у відповідність до вимог пункту 133.4 статті 133 Податкового кодексу, а також подати до держреєстратора і до податкового органу відповідні документи / заяву щодо змін. Інакше такі неприбуткові установи та організації будуть виключені з Реєстру та вимушені сплачувати податок на прибуток з 1 січня 2017р.

Безкоштовну консультацію Ви можете отримати на «Гарячій лінії» Проекту «Громадяни в дії» за телефоном (063) 23 47 440 або Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. Вам необхідно увімкнути JavaScript, щоб побачити її..

Назад до переліку матеріалів